Ansvar og omfang
Direktøren er ansvarlig for denne procedure.
Ledelsens gennemgang udføres mindst en gang om året.
Ledelsens gennemgang skal udformes skriftligt, og drøftes ved et møde i ledelsen, hvis denne består af mere end en person.
Input til ledelsens gennemgang
Som forberedelse til ledelsens gennemgang indsamles som minimum oplysninger om følgende emner:
- Overholdelse af relevante standarder, lovgivning og andre regler
- Kundetilfredshed
- Resultaterne af audit
- Afvigelser
- Korrigerende handlinger
- Vurdering af virksomhedens præstation og kvalitetsmål
- Vurdering af virksomhedens væsentligste leverandører incl. overfladebehandlere
- Vurdering af interessenter og risikoanalyse
- Tidligere ledelsesevalueringer og opfølgning herpå
- Mulige ændringer som kan påvirke kvalitetsstyringssystemet eller nødvendiggør ændringer heri (f.eks. ændrede udførelsesklasser, nye kundekrav, nye planlagte opgaver)
- Resultaterne vedr. kvalitetsmål
- Mulige fremtidige forbedringer
- Nødvendigt ressourcebehov (f.eks. bygninger, arealer, udstyr, personale, uddannelse).
Ledelsens gennemgang
Ledelsens gennemgang skal indeholde en vurdering af ovenstående punkter samt ledelsens beslutninger og handlinger i forhold til forbedring af kvalitetsledelsessystemet, eventuelle
produktforbedringer i forhold til kundernes ønsker og krav, samt en konklusion på, om kvalitetsstyringssystemet er tilstrækkeligt effektivt, og om kvalitetspolitikken fortsat er egnet til
virksomheden.
Arkiv
Link til referater -kræver Log ind
28.11.2016